Collection Stories Reinventing the avant-garde during the Franco dictatorship. 1948-1958

Visita comentada

On this occasion we will be looking at three rooms in Collection 2 (4th floor) that take us back to the Spain of the late 1940s. During these years attempts to renew artistic activity were slowly being made, attempts that would later materialize in the 1950s, an essential period in the configuration and development of the Spanish cultural and artistic context.

Visitas autónomas

Otras formas de explorar la Colección desde diferentes puntos de vista. Descarga de folletos para preparar la visita

Visitas comentadas

• Guided visit Guernica. The history of an icon
    January 1 - December 31, 2014

The purpose of this activity is to help visitors understand how and why Guernica by Pablo Picasso (Málaga, 1881- Mougins, 1973) has become a symbol of Spain's transition to democracy and a universally recognised icon. The narrative goes beyond traditional interpretations and uncovers the multiplicity of factors and implications related to the artistic act.

• Vista de sala de la exposición fotos & libros. España 1905-1977, 2014
    2 julio - 27 diciembre, 2014

Esta visita comentada explora la exposición fotos & libros. España 1905-1977, que nos ofrece un recorrido por la historia del fotolibro español, comenzando a principios del siglo XX y finalizando a mediados de los años setenta.

Ver todas las visitas comentadas