Collection Stories Reinventing the avant-garde during the Franco dictatorship. 1948-1958

Visita comentada

On this occasion we will be looking at three rooms in Collection 2 (4th floor) that take us back to the Spain of the late 1940s. During these years attempts to renew artistic activity were slowly being made, attempts that would later materialize in the 1950s, an essential period in the configuration and development of the Spanish cultural and artistic context.

Visitas autónomas

Otras formas de explorar la Colección desde diferentes puntos de vista. Descarga de folletos para preparar la visita

Visitas comentadas

• Diego del Pozo,  ¿Qué pueden accionar políticamente las imágenes?, 2014
    29 octubre, 2014 - 9 febrero, 2015

La exposición temporal Un saber realmente útil (29 de octubre, 2014 - 9 de febrero, 2015) pone en valor los saberes surgidos de experiencias autodidactas, de procesos colectivos de lucha o de los movimientos sociales, que exploran y reconocen en el auto-aprendizaje y el co-aprendizaje posibilidades para alcanzar sus derechos y generar otros modos de vida más dignos y placenteros.

• Guided visit Guernica. The history of an icon
    January 1 - December 31, 2014

The purpose of this activity is to help visitors understand how and why Guernica by Pablo Picasso (Málaga, 1881- Mougins, 1973) has become a symbol of Spain's transition to democracy and a universally recognised icon. The narrative goes beyond traditional interpretations and uncovers the multiplicity of factors and implications related to the artistic act.

Ver todas las visitas comentadas