Lettrism and the subversion of language

Visita comentada

Collection Stories is an educational program aimed at helping audiences reach a better understanding of the collection. Through it, viewers can take a special look, every two months, at a specific room or rooms in the Museum. The idea is to encourage visitors to draw connections, between the works within the space visited and also between these works and the rest of the collection.
On this occasion we will be visiting the two rooms dedicated to the Lettrism movement (room 403 and 403bis). This movement, founded in post-World War II Paris by Isidore Isou, proclaims the destruction of poetry and puts forward an aesthetic based on letters and signs, which goes beyond the usual limits of the visual arts and encompasses all facets of knowledge and creation.

Lettrism and the subversion of language

Visitas autónomas

Otras formas de explorar la Colección desde diferentes puntos de vista. Descarga de folletos para preparar la visita

Visitas comentadas

• Vista de sala de la exposición fotos & libros. España 1905-1977, 2014
    2 julio - 27 diciembre, 2014

Esta visita comentada explora la exposición fotos & libros. España 1905-1977, que nos ofrece un recorrido por la historia del fotolibro español, comenzando a principios del siglo XX y finalizando a mediados de los años setenta.

• Richard Hamilton. My Marilyn (Mi Marilyn). 1965. Óleo, collage y fotografía sobre tabla. 102,5 x 122 cm. Colección Ludwig, Ludwig Forum für Internationale Kunst, Aquisgrán
    28 junio - 11 octubre, 2014

El programa de visitas comentadas A propósito de… se detiene, en esta ocasión, en la retrospectiva dedicada a la figura del polifacético artista británico Richard Hamilton (Londres, 1911-2011), figura clave del Pop art y una de los artistas claves para entender el siglo XX por su espíritu iconoclasta.

Ver todas las visitas comentadas